Erc: = fare il programma, prendendo come base di partenza uno dei precedenti, e modificandolo-arricchendolo.
Programma | Aspetto di programmazione toccato. |
---|---|
1step1way. Trace. | NoMsg. | Another human interface. | Incrementare una variabile (= accumulatore). NoMsg = Versione senza messaggi. |
Erc: 1step1way.Vertical |Diagonal | |
No trace. | NoMsg. | Cancellare sovrascrivendo col colore di sfondo. |
Erc: 1 step, 2 ways. | | x -= a x += -a
equivalent. To learn physics, use signed numbers ! |
Erc: 1 step, 4 ways. | |
Erc: 4 ways on grid. | scaled | Drunk walk. | Err | Put them together: 1 step, 4 ways. & Trilate array | scaled |
2 rectangles, 2 rows. Duplic | Concentrate. | Programmi funzionalmente equivalenti. Strutture diverse: "duplicare le funzioni" vs "concentrare". |
Erc: 1s1w. 3 rectangles, 3 rows. | |
Step & count | Put together: Count & One step, one way. No trace. |
Alternate | With words | To know in which state you are |
Wrap around | Ciclic counter |
erc: wrap around vertical | |
Spazzolino. | Trace. | |
Rebound (rimbalzare) | |
to 10 | check condition |
One step delayed. | Introduce setTimeout event-function |
One step random. | |
Random walk| 2 | |
Walk one way. | Introduce setTimeout calling himself |
Random walk, position frequency istogram.
Drunk walk statistic (quinconce)
One step, one way, body script